El ferrocarril de Sant Joan, el carrilet d’Olot i el Tren Petit
El tren va arribar a Olot el 1911. Va ser una data de gran transcendència per a la ciutat, cm també ho va ser el moment en què el ferrocarril va començar a dur mercaderies i passatgers a Sant Joan de les Abadesses i a Banyoles, el 1880 i el 1928, respectivament. Tanmateix, es pot dir que la desaparició d’aquestes línies, entre el 1956 i el 1980, ha tingut igualment repercussions socials i econòmiques. En qualsevol cas, entre finals del segle XIX i la segona meitat del segle XX, aquelles tres línies ferroviàries van influir en l’economia i la societat de les ciutats per on passaven i les seves comarques, així com en el dia a dia de molta gent, bé perquè hi treballaven o bé perquè consistia en el seu mitjà de transport habitual… tot i que no van ser ni unes grans infraestructures ni van rebre el manteniment i la modernització que requerien.
Visualitza un resum d’aquest número clicant a la portada
Primers relleus d’Edgar Illas
Actualitat
Conversa amb Marcel·lí Quintana
Retrat de família: La Ribota de la Vall de Bianya
Perfils
Dossier: El Tren
Patrimoni
Indret: Pujan
Una mirada en el paisatge: Xenacs i el Puig Rodó
A peu: A cavall del Ser i del Junyell i Els volcans de Sacot
Memòria fotogràfica
