Les nostres Narratives

LLIBRES

CONEIX ELS ONZE VOLUMS D’AQUESTA COL·LECCIÓ

 

De Quart a Shanghai. De la crònica a la novel·la. De la passejada al viatge en tren. La col·lecció ‘Narratives’ d’Editorial Gavarres ja compta amb onze llibres, unes obres que ens presenten entorns i protagonistes ben diferents.


El caliu que no s'apaga

LLIBRES

LA VIDA I LA MORT A LA VALL DE CAMPRODON

 

L’historiador Josep Clara és l’autor d’Històries de la Vall de Camprodon, l’onzè volum de la col·lecció ‘El caliu de la memòria’. Relats sobre excursionistes, bèsties o religiosos. Episodis que ens situen enmig de conflictes bèl·lics o de les vivències d’aquells malaventurats protagonistes de la crònica negra local. Tot plegat, sempre, amb un exhaustiu treball de recerca de rerefons: darrere de cada fet hi ha un paper que l’acredita, que sustenta el que s’hi escriu.


Periodisme de proximitat

REVISTES

AL QUIOSC

 

Des d’Editorial Gavarres reivindiquem una manera de viure i conviure a partir d’un treball ben concís: busquem la font, parem l’orella i escrivim la història. Un periodisme de conversa llarga i cocció lenta. Vols endinsar-te pels camins de la memòria oral?


Novetats editorials
  Novembre 2023
El llegat de Piculives
'Quan tot és veritat. Biografia artística de Josep Bosch Puy, Piculives (1937-1998)' és una biografia escrita per la filòloga Glòria Granell Nogué.
  Novembre 2023
Ensenyem la llengua per mantenir la salut
'Ensenya'm la llengua' és una obra escrita pel metge Antoni Beltran i amb il·lustracions de Josep M. Pous-Culí.
Actualitat
Novembre 2023
Un desembre de presentacions
Aquest desembre voltarem arreu del país per presentar dues de les nostres novetats editorials: 'Històries de la Vall de Camprodon' i 'El Tresor de la Vajol'. Aquestes activitats compartiran protagonisme amb 'Proses de l'entreclaror', que continuaran viatjant arreu del país.
Articles destacats
Cadí-Pedraforca 35
Barranqueig per baixar la fusta
A la Vall  de Cabó s'utilitzava un enginyós sistema per transportar la fusta que s'extreia dels boscos; l'aiguat de 1907, però, va posar punt final a aquesta pràctica
Garona-Nogueres 06
‘Capses de sabates’ a la Guingueta
Entre 1947 i 1952 es van construir els búnquers del centre de resistència número 76 a la Guingueta d'Àneu, que formava part de les fortificacions de l'anomenada 'Línia P'
Les Garrotxes 32
Els Picart, paletes del romànic
De l'Hostalot de Sadernes n'ha sortit una extensa nissaga que ha treballat per recuperar el patrimoni, especialment a la part de l'Alta Garrotxa
Firmes
Josep Maria Dacosta
Josep Maria Dacosta (Figueres, 1962), conegut com a Daco, és ...
Jaume Badias
Jaume Badias (Tàrrega, 1972). Llicenciat en Prehistòria, Història Antiga i ...
Subscriviu-vos i
formareu part del
Club Gavarres
SUBSCRIPCIÓ
Subscriviu-vos per només 10€
×ATENCIÓ: Cookies no configurades en l'idioma actual. Revisa la teva configuració al plugin, gràcies!